2011. március 11., péntek

Hogyan is kezdődött?

Első kutyás emlékeim bátyám német juhász kutyájához, Szultánhoz fűződnek. Történt például olyan baleset, hogy szánkóval húzott és borultam egy jó nagyot... :)
Szultán után egy ideig nem volt kutyus a háznál.
Majd megkaptam Marcit, a tacskó keveréket. Sokan azt hitték rá, hogy egy rotweiler kölyök. :)
Következő évben érkezett hozzánk az első collie-m, Bundás Heli.

Rajta keresztül ismertem meg ezt a csodálatos fajtát. Nem volt más út, e fajta kutya nélkül nem élhetek! :)
Miután elveszítettem Őt, jött Lori a Fontaneblui Kennelből, majd 1 évvel később Cindy a Stonehaven Kennelből. Velük kóstoltam bele a kiállítások világába, ami magával is ragadott. :)
Szerettem volna, ha velük már tényleg elkezdhetem a tenyésztést és kennelem alapítói lesznek.

2010-ben váltottam ki a kennelnevünket az FCI-től (Nemzetközi Kinológiai Szövetség) a Magyar Ebtenyésztők Országos Egyesületének közvetítésével. Sunmore grófnőjéről neveztem el.
(A collie történelem szerint a grófnő egy Bruce nevű kutyát adott Viktória királynőnek 1844-ben. Akkoriban még felföldi juhászkutyaként jegyezték ezt a fajtát. - Sunmore Norvégiában található. -)

Nemrég jutott eszembe, hogy általános iskola 8. osztályában az Osztályfőnökünk kérésére leírtuk, ki hogyan képzeli el az életét néhány év múlva. Én már akkor úgy terveztem, hogy lesz több kutyám és tenyészteni szeretném. Időközben sok dolog történt velem, ami miatt ez nem teljesülhetett eddig. De 2010. karácsonyán megvalósult ez az álmom: Cindynek született 4 gyönyörű kiskutyája!!! :)
Remélem Lorinak is sikerül az idei évben!

5 megjegyzés:

  1. jó, hogy van róla kép, így könnyebb az emlékét megőrizni :)

    VálaszTörlés
  2. Igen. :) Találtam egy olyan képet Heliről, amire azt hittem hirtelen, hogy Cindy. :)) Szóval ezek szerint a külsőségekben is van köztük hasonlóság.

    VálaszTörlés
  3. De jó neked is volt németjuhászod?

    VálaszTörlés
  4. Közvetve, igen. :) De emlékeim szerint sokat játszottunk. De rég is volt... :)

    VálaszTörlés
  5. Minden tiszteletem annak aki ennyire szeretia kutyakat, es tesz a megmentesuk erdekeben is.!

    VálaszTörlés